miércoles, 3 de octubre de 2007

UD1. El procés Tecnològic (V)

7. Documentació del Procés

Un pic s’ha avaluat el procés s’ha de concloure redactant la documentació que descriu el projecte i el resultat obtingut. Aquesta documentació rep el nom de memòria del projecte, i té dues finalitats:
  • Explicar el mètode seguit

  • Mostrar la solució obtinguda

7.1 Parts de la memòria

    Portada
    Índex
    Descripció i anàlisi del problema
    Disseny
    Recerca d’informació
    Generació d’idees
    Concreció d’idees
    Pla de treball
    Memòria d'execució
    Avaluació
    Bibliografia
8. L’aula de tecnologia

L’aula de tecnologia és el lloc on es poden desenvolupar els processos tecnològics, i és per això que és un aula especial, que ha d’estar, sempre que sigui possible, dividida en tres zones:

  • Zona de disseny i experimentació: està pensada per a realitzar-hi les activitats de projecte i avaluació del procés tecnològic.

  • Zona de construcció i muntatge: està pensada per a realitzar-hi la activitat de construcció del procés tecnològic.

  • Zona de magatzem: està pensada per a guardar-hi els materials, productes i els aparells per a fer servir a totes les activitats de tecnologia.
Hem de menester una instal·lació elèctrica (per a tenir una bona il·luminació i poder fer servir eines elèctriques), una instal·lació d’aigua (rentar-se i per a afegir aigua a la cola de fuster o les temperes) i de calefacció (per tenir unes bones condicions de temperatura)

També hem de disposar, a cada zona, llocs per a guardar-hi els residus que es generin durant el procés tecnològic.

9. Normes d’ús, conservació i seguretat

L’aula de tecnologia, en ser un aula especial a la qual es desenvolupen activitats especials, ha de menester també una sèrie de normes pròpies:

9.1 Normes d’ús

Ens diuen com utilitzar correctament els espais, instal·lacions, eines i màquines - eina de l’aula de tecnologia.

9.2 Normes de conservació

Ens indiquen com mantenir en bones condicions els espais, les instal·lacions, les eines i màquines - eina de l’aula de tecnologia.

9.3 Normes de seguretat

Són normes que tenen com a objectiu reduir o eliminar els accidents que puguin donar-se en l’aula de tecnologia. S’intentaran evitar les causes que els provoquen per tal d’evitar les danys que es puguin produir, tant personals com materials.

Les més freqüents són:

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Per ordre, signifiquen:

  • Ús obligatori d’ulleres de seguretat

  • Ús obligatori de casc de seguretat

  • Ús obligatori de màscara

  • Ús obligatori de guants de seguretat

  • Ús obligatori de calçat adequat

  • Ús obligatori de protectors acústics

  • Ús obligatori de pantalla de protecció

  • Ús obligatori de roba de protecció
ACTIVITATS
  1. Què és la memòria del projecte?
  2. En quines zones està dividida l’aula de tecnologia?
  3. Per a què serveix cada zona?
  4. Quines instal·lacions que hem de tenir a l’aula de tecnologia i per què?
  5. Digues de quines altres coses hem de disposar a l’aula de tecnologia
  6. Quines altres instal·lacions creus que serien útils a l'aula de tecnologia?
  7. Què són les normes d'us?
  8. Què són les normes de conservació?
  9. Què són les normes de seguretat?

ACTIVITATS PER A PENSAR UN POC MÉS

  1. Explica com està distribuïda l’aula de tecnologia al teu centre escolar
  2. Cerca les instal·lacions que tens a casa (electricitat, televisió, aire condicionat, internet, telèfon, etc...). Fes una llista de les que tens a casa i de quines necessitats serien més difícils de satisfer sense aquestes instal·lacions
  3. Quines creus que són les instal·lacions més importants a una casa?
  4. Explica quines són les diferències entre les normes d’ús, de conservació i de seguretat
  5. Tria una eina i fes una llista amb les normes d'us i conservació que s'han de seguir (pots ajudar-te amb les instruccions que venen amb l'eina)
  6. Cerca normes de seguretat adicionals a les que ja hi ha a la unitat

No hay comentarios: